دومین جكت فاز 19 مرداد امسال در خلیج فارس نصب می شود
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه اطلاع رسانی نفت وانرژی، 'حمید رضا مسعودی' اظهار كرد: با نصب جكت سكوی 19A در هفته نخست مرداد امسال، مقدمات ورود دومین دكل حفاری در فاز 19 نیز فراهم می‌شود و حفاری چاه های تولیدی این فاز مرزی با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

مسعودی با اشاره به این كه در فاز 19 پارس جنوبی چهار سكوی اصلی و اقماری برای تولید 56 میلیون و 500 هزارمترمكعب گاز در روز پیش بینی شده است، افزود: دكل نخست فاز 19 پارس جنوبی هم اكنون در حال انجام عملیات حفاری چاه های توصیفی و تولیدی است.

وی افزود: مراحل ساخت جكت سوم 19B این فاز (كه مربوط به سكوی اقماری این حوزه است) نیز تا دو ماه آینده انجام می شود.

به گفته وی در طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی حفاری 15 حلقه چاه گازی پیش بینی شده است كه با احتساب اختصاص بخش دوم سكوی فاز یك در نزدیكی این فاز تعداد چاه های این پروژه به 21 حلقه می‌رسد.

مسعودی گفت: با توجه به موقعیت مرزی فاز 19 و استقرار در بخش پر فشار میدان مشترك پارس جنوبی، این فاز (كه در گروه فازهای دارای چهار سكو قرار گرفت) قادر است با در اختیار داشتن تنها 21 چاه عملیاتی، تولیدی مشابه با دو فاز استاندارد پارس جنوبی با 44 چاه گازی داشته باشد.

وی پیشرفت طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی را تا پایان خرداد امسال حدود 50 درصد اعلام و تصریح كرد: ساخت سكوهای دریایی با 35 درصد، خطوط لوله دریا با 43.30 درصد، بخش خشكی با 47 درصد و حفاری چاه ها با 16 درصد پیشرفت در دست اجراست.

طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون متر مكعب گاز شیرین در روز، 75 هزار بشكه میعانات گازی در روز، 400 تن گوگرد در روز، 1.05 میلیون تن گاز مایع در سال، یك میلیون تن اتان در سال در دست اجراست.

اقتصام**9189**1601





:: برچسب‌ها: عکاسی , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: